onsdag 3 april 2013

do more of what makes you happy

Såna där klyschiga citat man hör hela tiden; det allra senaste är väl "do more of what makes you happy." Jag gillar inte sånt där, aldrig fastnat för Carpe Diem eller andra fina ord på latin. Men just det där - att man ska göra det som gör en lycklig lite mer, det har satt sig på näthinnan.

Vad gör mig lycklig egentligen? Långa promenader, vita stränder och månsken? Nja, inte direkt. Men igår var en bra dag, mycket träning, sen en himla massa skitsnack med Linn, planerande inför sommaren och våren - att äntligen få dela tankar med någon som resonerar lika och som efter alla dessa år fortfarande tycker att Heartbreak Hotel är skitbra. Kvällar i soffan med Adam är inte fy skam heller, tänk att ha någon som man faktiskt tycker om så där himla mycket att det inte gör något att man spenderat de två senaste åren ihop, varje kväll och ändå inte tröttnat. Och som tycker om mig. Som älskar mig, för den jag är. Som orkar med alla tokigheter, cp-ryck, bråk, pussar och allt annat som kommer med mig.

Att veta att han är där när jag kommer hem eller att det är han som kommer in genom dörren när den knakar och öppnas. Att han är den som gör mig lycklig, glad och som ger mig livslust. Att det är mig han vill vara med, oavsett om det innebär att det ibland är svårt, skit och jävligt hårt. Att han fortfarande tycker att det är värt det.

Men sen finns det andra saker som är lycka för mig, att sitta i solen och dricka läsk, äta glass eller vårens första uteservering - oavsett om det är inne i stan eller hemma i trädgården som man får äta årets första middag ute. Eller som igår när jag såg att snödropparna äntligen ploppat upp utanför fönstret.

Eller som att veta att jag får spendera morgondagen med mina fina vänner Maria, Joline och Daniel - det är också lycka.

Vad gör dig lycklig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar